Om våra e-tjänster

I portalen för kommunens e-tjänster och blanketter finns de samlade och grupperade i olika kategorier. Använd gärna sökfunktionen för att hitta rätt e-tjänst eller blankett.

 

Svar på frågor

De flesta e-tjänster har en kontaktperson som man kan kontakta, annars kan man alltid vända sig till:

Kontakt Kävlinge tel. 046-73 90 00 eller via e-post kontakt@kavlinge.se

www.kavlinge.se
 

E-legitimation

För de flesta av kommunens e-tjänster krävs e-legitimation när du skickar in en ansökan, anmälan eller annat ärende till oss. När du loggar in med e-legitimation hämtas dina personuppgifter automatiskt från folkbokföringen, Skatteverket. Våra e-tjänster tillåter inloggning och signering med hjälp av BankID, Mobilt BankID och Telias e-legitimation.

Mer information om hur du skaffar en e-legitimation och den fungerar finns på www.e-legitimation.se.

 

Behandling av personuppgifter

För hantering av personuppgifter av specifik e-tjänst se informationen under ”behandling av personuppgifter” på respektive e-tjänsts startsida.

Vill du veta mer om hur kommunen behandlar personuppgifter, finns information på kommunens webbplats www.kavlinge.se.

 Vill du läsa mer om dataskyddsförordningen och personuppgifter kan du vända dig till Integritetsskyddsmyndighetens hemsida: https://www.imy.se/

 

Betalning 

En del av kommunens e-tjänster har betalning via kort och/eller Swish. Kommunen hanterar inga kortuppgifter, det är enbart leverantören PayEx som hanterar dessa. När det kommer till kortuppgifter så är PayEx PCI DSS certifierade, det innebär att all hantering av kortdata sker säkert och krypterat. 

Har du ytterligare funderingar kring PCI DSS hittar du mer information om det här: https://www.senator.se/informationssakerhet/pci-dss-audit/vad-ar-pci-dss/

 

Mina sidor

Mina sidor visas bara om du har loggat in i e-tjänste portalen.

Här finns flera flikar såsom Mina ärenden, Mina uppgifter etc.  Under fliken ”Mina ärenden” visas:

  • Ej inskickade ärenden
  • Inskickade ärenden (pågående och avslutade)

För ärenden som kräver signering av flera personer (flerpartssignering) , exempelvis två vårdnadshavare, kan du under ”Mina ärenden” följa upp om ärendet/ansökan skickats in eller om den fortfarande väntar på den andra vårdnadshavarens signering.

 

En sparad ansökan är inte en inkommen handling

I de flesta e-tjänster som kräver inloggning med e-legitimation kan du klicka på ”Spara” för att fortsätta med din ansökan, anmälan eller annat ärende vid ett senare tillfälle. Först när du klickat på ”Skicka” och signerat med e-legitimation (för de tjänster som kräver signering) kommer din ansökan in till kommunen. I ärenden som kräver signering av flera personer (flerpartssignering) kommer ärendet in till kommunen när samtliga personer har signerat ärendet.

 

Symboler

De symboler vi använder på vår sida är inte skyddade av upphovsrätt, men skaparen, Tobias Hassgård från Svedala kommun vill gärna att ni tar kontakt med honom innan någon symbol återanvänds. Tobias når ni via Svedala kommun, tobias.hassgard@svedala.se eller 040-626 84 08.